Reklamácie a záručné podmienky
Pre zakúpený tovar platia záručné a reklamačné podmienky, ktoré sú súčasťou Všeobecných obchodných podmienok uvedených tu:
https://www.jurka.sk/Obchodne-podmienky-a1_0.htm
- Vybavovanie reklamácií sa riadi záručnými podmienkami konkrétneho tovaru, Obchodným
zákonníkom a príslušnými ustanoveniami Občianskeho zákonníka a osobitnými predpismi.
- Záručná doba na všetok ponúkaný tovar v internetovom obchode predávajúceho je 24
mesiacov s výnimkami stanovenými zákonom. Na uplatnenie práv zo zodpovednosti za chyby
(reklamáciu) vždy postačuje doklad o zakúpení (priložená faktúra). Predloženie dokladu o
zakúpení na účely reklamácie postačuje aj v prípade, že bol vydaný záručný list, ale zákazník
ho stratil.
- Záruka sa nevzťahuje na bežné opotrebenie veci (alebo jej častí) spôsobené používaním,
mechanické poškodenia výrobku spôsobené kupujúcim, nesprávnym zaobchádzaním s
výrobkom, spôsobom iným ako bol uvedený v návode na používanie, zanedbaním starostlivosti
a údržby o tovar, poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním, používaním tovaru v rozpore s
podmienkami uvedenými v dokumentácii, všeobecnými zásadami, technickými normami alebo
bezpečnostnými predpismi alebo iným porušením záručných podmienok. Zo zodpovednosti sú
taktiež vyňaté chyby alebo poškodenia výrobku, ktoré vznikli pri živelnej pohrome.
- Kupujúci má právo reklamovať aj výrobok zakúpený vo výpredaji alebo za zníženú cenu, avšak
chyba nesmie súvisieť s dôvodom, prečo bol výrobok predávaný za zníženú cenu.
- Reklamovaný tovar je kupujúci povinný doručiť na reklamáciu čistý, mechanicky nepoškodený,
s kópiou faktúry, prípadne dodacieho či záručného listu. Kupujúci je povinný spolu s tovarom
zaslať aj popis chyby vo formulári, ktorý poskytuje predávajúci na stiahnutie na
https://www.jurka.sk/Reklamacny-formular-a9_0.htm
- V prípade reklamácie predávajúci nezodpovedá za stratu dát, respektíve za škodu spôsobenú
stratou dát, ktoré boli uložené v zariadení. Kupujúci si je povinný pred reklamáciou dáta sám
zálohovať.
- Reklamáciu tovaru vybavuje predávajúci bez zbytočného odkladu, maximálne však do 30 dní
od dátumu doručenia reklamácie kupujúcim resp. prepravnou spoločnosťou. Po uplynutí tejto
lehoty má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za nový
výrobok. Vybavením oprávnenej reklamácie sa záručná doba predlžuje o dobu trvania
reklamácie. Ak bola reklamácia v zákonnej záručnej lehote vybavená výmenou tovaru za nový,
potom záručná doba začne plynúť znova od dátumu vybavenia reklamácie..
- POSTUP KUPUJÚCEHO PRI REKLAMÁCII:
- Kupujúci čo najskôr po zistení chyby výrobku odošle tento výrobok doporučene na
adresu predávajúceho uvedenú v bode 1 spolu s kópiou dokladu o kúpe a reklamačným
protokolom s popisom chyby výrobku.
- V situácii, keď je tovar potrebné zaslať predávajúcemu alebo servisnému stredisku, koná
kupujúci tak, aby bol tovar zabalený do vhodného obalu, ktorý bude tovar dostatočne
chrániť, vyhovuje nárokom na prepravu krehkého tovaru a označí zásielku príslušnými
symbolmi.
Adresa na zasielanie reklamácií:
Mgr. Juraja Scheinerová – Jurka, Agátová 487/28, 90045 Malinovo
- V prípade, že bol reklamovaný tovar poslaný poštou prípadne prepravnou spoločnosťou,
dopravné náklady spojene s odoslaním reklamácie na adresu predávajúceho hradí kupujúci.
Odoslanie reklamovaného tovaru späť zabezpečuje predávajúci poštou na svoje náklady.
Akýkoľvek iný spôsob prepravy reklamovaného tovaru späť, na vyslovenú žiadosť kupujúceho
hradí kupujúci.
- Za vybavenie reklamácie sa považuje odovzdanie výrobku kupujúcemu po oprave, výmene
alebo zamietnutí reklamácie, príp. vrátenie peňazí pri odstúpení od zmluvy.
Informácia o alternatívnom riešení sporov - ARS
Pokiaľ kupujúci nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu
alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva, má možnosť obrátiť sa na
predávajúceho so žiadosťou o nápravu. Ak predávajúci na žiadosť o nápravu odpovie
zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, kupujúci má právo podať
návrh na začatie alternatívneho riešenia svojho sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č.
391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení
niektorých zákonov.
Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s predávajúcim je
napríklad Slovenská obchodná inšpekcia Prievozská 32, 827 99 Bratislava 27,
http://www.soi.sk alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname
subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej
republiky (zoznam je dostupný na stránke http://www.mhsr.sk); kupujúci má právo voľby, na
ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti.
Kupujúci sú oprávnení použiť platformu riešenia sporov on-line (ďalej len ako „RSO“) na
riešenie svojich sporov, v jazyku, ktorí si zvolia. Kupujúci môže na alternatívne riešenie svojho
sporu využiť platformu RSO, ktorá je dostupná na webovej stránke
https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage .
Kupujúci pri predkladaní podania v platforme RSO vyplní elektronický formulár sťažnosti.
Informácie, ktoré predloží, musia byť dostatočné na určenie príslušného subjektu
alternatívneho riešenia sporov on-line. Kupujúci môže priložiť dokumenty na podporu svojej
sťažnosti.